понеделник, 25 юни 2012 г.

Явор Гърдев ще режисира "Тезей"

  Явор Гърдев ще има честта да режисира високо бюджетен филм по древногръцкия мит за Тезей. Новината ми дойде като гръм от ясно небе. Наскоро гледах пиеса под негова режисура - "Козата или коя е Силвия?", една от най-добрите, които някога съм гледал. Невероятно преплитане на драма и комедия! За съжаление се играе рядко, тъй като една от ролите е поверена на Михаил Билалов (Джаро), който живее във Франция, но ако имате възможност да я гледате през есента, не я пропускайте! 
   За момента единственият филм, режисиран от Гърдев, е "Дзифт". Някои го харесаха много, други му теглиха една майна. Гледал съм го само веднъж, когато излезе, и не мога да се доверя на преценката на 15-годишния ми, по онова време, мозък. Спомням си го смътно и вероятно трябва да си го припомня скоро време.
   Безкрайно ми е любопитно какво ще измайстори  Явор, тъй като вероятно ще разполага с доста средства. Съдя за това по следните причини:

1. Продуцент на лентата ще бъде Kira Madallo Sesay, чиято най-нова продукция е 3D екранизация на приказката за Хензел и Гретел. Екипът е имал възможност да реализира идеите си с бюджет от $80,000,00. Дано и за "Тезей" се отдели поне толкова голяма сума. 
2.  За визуалните ефекти ще бъде отговорен Korey Cauchon, работил по създаването на такива за "Spider-Man 2" и "Sucker Punch".
3. Най-интересно е кой ще създаде митичните същества, щъкащи из тайнствения древногръцки свят. Joseph C. Pepe, човекът, създал  сините дългуч в "Аватар". 

   Всички пиеси от Гърдев, на които съм попадал, са доста нестандартни и заобикалят всякакви клишета. Силно се надявам да продължава в същия дух и да ни изненада приятно с този проект. Съвсем скоро започва да тече кастингът за главните роли. Кой ли ще грабне ролята на Тезей? Някакви предложения?

Няма коментари:

Публикуване на коментар